close

從來沒有人懂我, 可是每個人都喜歡我

我想這個境界, 是我想達到的境界, 別以為自己最棒, 自己最特別, 要融入大眾, 讓大家喜歡你, 但也要有適當的保有自我, 不隨波逐流, 這才是最有智慧的人, 同時也可是最可以幸福的人生

 

把愛因斯坦的智慧語錄收藏, 仔細的閱讀, 我相信你也可以是個很有智慧的人

1. Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. 
學習過去, 活在當下, 冀望未來

2. I live in that solitude which is painful in youth, but delicious in the years of maturity.
一路走來, 我都很孤獨, 年輕時, 為此感到痛苦, 年歲增長後, 反而覺得心胸舒暢。

3. Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world.
想像力比知識重要, 知識有限, 想像力卻能涵蓋整個世界。

4. Love is better teacher than duty
比起責任, 愛是更好的老師。

5. Those who have stopped being touched by anything are the same as the dead.
放棄關心任何事物的人和死人沒什麼兩樣。

6. I believe that a simple and unassuming manner of life is best of everyone, best both for the body and the mind.
我深信簡單而低調的生活方式, 對任何人的身心都是最有益的。

7. Because I demand nothing from anyone, I can be for happiness. The money does not matter. The decoration and the tile and the honor have no meaning to me.
我從不要求別人, 因此我很幸福, 我對金錢不感興趣, 勳章、頭銜、名譽, 對我也不具任何意義。

8. Money only appeals to selfishness and irresistibly invites abuse.
金錢只會讓人變得自私, 不由自主地揮霍無度。 

9. If you ask for the purpose or goal of society as a whole or of an individual taken as a whole the question loses its meaning.
探求整個社會, 或者身而為人的目標是什麼, 都是毫無意義的事。

10. Nothing truly valuable arises from ambition or from a mere sense of duty; it stems rather from love and devotion towards men and towards objective things.
野心與義務不會產生有價值的東西, 真正有價值的東西來自面對人們及所有事物時的關愛與奉獻。

11. Keep on sowing your seed, for you never know which will grow-perhaps it all will.
持續不斷地播種吧! 因為你不知道哪一顆會發芽, 也許全部都會開花結果。

12. Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth.
盲目尊崇權威, 是真相最大的敵人。

13. I want you not to be flustered so much. Because all person has to die sometime.
無須大驚小怪, 人總有一天會死

14. Never do anything against conscience even if the state demands it.
哪怕是在必要的情況下, 也不要做出違反良心的事情。

15. The most important endeavor is the striving for moralith in our actions. Our inner balance and even our very existence depend on it. Our morality in our actions cna give beauty and dignity for life.
人們最該做的努力, 就是讓我們的行為力求符合道德。這麼做就能維持內在平衡及生活方式。唯有行為符合道德, 才能賦予人生美與尊嚴。

16. Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
人生就像騎自行車, 唯有不斷的前進才能保持平衡不跌倒。

17. It's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer.
並不是因為我有多聰明, 而是我和問題相處的比較久。

18. Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.
一個從未犯錯的人, 是一個不曾嘗識過新事物的人。

19. It is that of ordinary ability to effort and genius. 所謂的天才, 就是會努力的凡人

20. The only thing that interferes with my learning is my education. 唯一阻礙我學習的, 就是我所受的教育

21. Why i blame myself? Do not it nice because gonna blame when others is properly required.
我何必責怪自己呢? 在必要之時, 已有別人會責怪我, 這樣不就夠了嗎?

22. Once we accept our limits, me go beyond them. 瞭解自己的極限, 才能超越自己

23. Try not to become a man of success but rather to become a man of value.
不要立志做成功的人, 要努力成為有價值的人。

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    wongliin(小歐) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()